Inle, el llac gastronòmic

El trekking s’ha acabat i ara toca traslladar-nos fins la ciutat més gran del llac, Nyang shue, on tenim hostal reservat ( necessitàbem tenir la reserva per a portar-nos aquí l’equipatge que no necessitávem durant el trekking. Per això agafem un vaixell que ja entrava dins el preu, no sense abans pagar els 10 dòlars de l’entrada del llac, diners que s’mbutxaca el govern (i per això permet l’obertura suposem). La veritat és que no teniem cap expectativa i el viatge durant una hora en vaixellet ens fa pensar que aquesta zona ens agradarà més del què pensàvem. Trobem camps flotants o cultius hidropònics al llac, pescadors amb la red típica de la zona, barquers quer remen amb el peu, bonics pobles rodejats d’aigua…i com sempre tot rodejat d’una llum espectacular. Arribem, ens depedim dels nostres companys de trekking i en fem una bona dutxa.

Casa flotant

Barquer

Dona anant a ...

No tenim ganes de fer el típic viatge en vaixell durant tot  el dia que et porta a 4 o 5 highlights i a varis llocs d’artesania i productes locals per la venta. Així que busquem altres coses a fer. Trobem una ruta en bici que ens fa el pes i una cosa encara millor. Un curs de cuina bhurmalítica… Es ja de nit (a les 18:30h) però anem a explorar x trobar el lloc on es fa el curs. A la recepció de l’hotel ens diuen al mateix carrer en 5 min, que al seu llenguatge solen ser 2. Però quan portem ja 10 min caminant i ens diuen seguir recte per 5 min i finalment se’ns fan uns 20 min de carrer. A més abans de trobar a la que anävem, ens trobem just al davant una altra que no haviem vist anunciada… Es diu sweet home. Ens trobem una dona molt maja, ens explica el menú que té pollastre i peix en grans quantitats però és el que mengen aquí i el preu està molt bé. Així que l’hi reservem plaça pel cap de dos dies. Al ser nit refresca i encara hem de tornar, 20 minutets més de caminada, sopar i dormir.
És diluns i hem decidit després d’un enèrgic esmozar a l’hotel ( heu de provar el plàtan amb llet condensada, deliciós lluis dixit) llogar una bici i fer el recorregut que vam veure recomanat. Son uns 12 km fins un poble on hi ha unes aigües termals ( on no anem per l’estafa) i un mercat local molt xulo. Allà comorem una pantalons shan moníssim que trobem i pujem fins a un petit monestir que ens dóna unes vistes tremendes. Un cop a baix agafem un bot per un mòdic preu que ens transporta a nosaltres i a les bicis fins a un altre poble a l’altre costat, des d’on som uns altres 12 km fins tornar a casa. Passem per un fantàstic pont de fusta, el trencant aun monestir on ens fa mandra pujar (son 50 min, es migdiami 40 graus a l’ombra) i una vinya (sí, fan vins) on fem una cata per 2 dolars per cap,  un vi molt dolent però el lloc s’ho val. Ben borratxets, fa més de 2 mesos que no prenem una gota d’alcohol, tornem al poble a fer un bon dinar. La resta de la tarda ens serveix per descansar i després donar una volta quan ja fa més fresca però encara no és fosc.

Carregant al mercat

Farmàcia ambulant

Repicant campales de mala manera

Colla de nens curiosos

Pescadors

Pescador típic que rema amb el peu

Creuant una passarel.la eterna de fusta

El dimarts el passem durant el matí entre el mercat i el curs de cuina que ja té el seu propi post i un viatge meravellós de 13 h en bus amb una parada cada 7h i una altra tècnica per fallada de vehicle que el propi conductor va arreglar posant-se sota el bús i sortint ben farcit de lubricant o greix. El bus ens deixa a les 4 de la matinada a Kalaw. Què fan dos pringats a aquestes hores en un poble de mala mort, al següent post. I et preguntes, perquè aquests horaris de merda? Però com totes les bones preguntes, aquesta no té resposta.

De tast de vins i ben tou