Deepavali a trinco

Avui és festiu a Sri Lanka i suposem encara més a la Índia. És un dia molt significatiu pels hindús, quan celebren que algun dels seus Déus va donar la llum a algun altre. Encara no ens deixa de sorprende la facilitat amb la que els deus hindus i budistes es barrejen constantment a temples i per tot arreu.
Un cop doncs marxem de Minthale agafem un bus que ens deixarà a mig camí de Trinco o almenys així l’anomenen ells. Tot i que la nostra idea era pujar cap al nord ens hem quedat amb les ganes i aquí som, anant a un poble de platja… Les zones de platja de l’est de l’illa son menys conegudes i ara quan anem estan de temporada baixa ja que comencen els monzons.
El moment de parada per agafar el bus a trinco és curiós ja que ens deixen al mig d’una carretera principal d’un poble que no deu tenir gaire més de 5000 hab (Horowpotana) potser i en la que ens miren com si fóssim extraterrestres. De ben segur aquí pocs guiris hi ha habitualment ;).
Després arribem a Trinco i la imatge de la ciutat que ens enduem no és massa bona. És al primer lloc on trobem un nen captaire demanant-nos diners. La gent al sortir del bus no és massa agradable. Tot i que tenim gana i ja és hora de menjar, primer volem trobar habitació i deixar maletes. Anem on recomana la lonely (que s’ha de dir la d’aquest país sol estar poc encertada) i ens trobem una habitació ronyosa per la que ens volen cobrar 3500 rislis. Em faig l’indignat i l’home encara més. L’hi explico que amb la netedat i l’estat de l’habitació amb prou feines en pagava 1000 i ens fa fora. Busquem per la carretera principal i anem cap a la zona de platja on tripadvisor aconsellava un parell de llocs. Realment aquesta aplicació és fantàstica aquí (la putada és que no posa preus, però on sol haver un allotjament n’hi ha mil més). Després de trobar llocs fantàstics per 5000 rislis i altres horribles i fastigosots per 1000, trobem algo que sembla decent per un preu decent al costat del mar.

Arribada a Trinco. Buscant hostal

Afamats anem a dinar, hem de tornar a la zona del bus on hi ha els locals de menjar ja que són tots per allí. Dos km més a les nostres esquenes… Un cop menjats, anem a visitar uns temples hinduistes que trobem pel barri, molt coloristes. Hi ha un temple budista i hinduista a la zona d’un antic fort holandès a un km d’on som però decidim deixar-ho per a l’endemà.

Temples hinduistes on full

Imatges coloristes

Temple de cartró-pedra

Comprant un mango suuuuperverd

Al arribar al hostal on som ens trobem dues noies xinetes fent un menjar amb peix molt curiós (porten hores fent-lo) i ens preguntem què fan aquí. Després descobrim que una d’elles està liada amb un dels srilankesos de la casa :o.
Anem a la platja de davant de casa i fem una sessió de ioga a la platja després d’un bany al caldo de cultiu calent que anomenen mar i que està algo mogudet.
Al nostre costat hi ha moltes barques i descobrim que són els pescadors que surten a pescar. Ens conviden a anar amb ells, un viatge gratis en barqueta pel mar de 3 hores ens diuen. Nosaltres els donem les gràcies però no… Entrar en un mar remogut de nit, sense veure res i amb una tempesta de fons no és la nostra idea del viatge, encara… Tot arribarà.

Què fem a la platja?

Al vespre veiem que la platja s’omple de gent que suposem van a disfrutar-la. Després tornem a la zona del bus on descobrim que pel Deepavali han muntat una mena de fira. Hi ha milers de botigues de gibrells (perquè serà?); el típic joc de llençar anelles a bitllets; una carpa amb serps; una altra amb motos en una mena de semi-esfera; i una atracció com un saltamontes pero a lo cutre.
Nosaltres passejant amb els nostres draps tipus faldilles típiques d’aquí i tothom rient de nosaltres. Però bé, què hi farem. Després preguntem a algú si sap el motiu i la qüestió és que no hem après a lligar-nos bé les faldilles. Anem a sopar, arròs per variar i en Manel demana un pollastrot que està força bo. Gelat de la fira de postres i a l’hostal.

Fira de jocs. El timo de l`aro

La gent ens mira x portar aquestes pintes

Veiem allí que el què semblava una habitació decent no ho és tant. No hi ha mosquitera, x sort en duem una. Està bastant ple de paneroles enormes i hi ha milions de mosquits. Tot i el ventilador fa una olor a humitat que ens obliga obrir les portes als milers de mosquits.
Tornem a la platja x veure les barques tornant de la pesca i donant sort de no haver marxat amb elles i marxem a dormir.
Una de les principals coses a fer aquí és platja i snorkel però al ser època de monzons la zona de snorkel està tancada i no se’n fa, a una illa parc natural a uns 15 km al nord. Em desperto a les 06 i surto per veure la sortida del sol ja que la platja dóna a l’est. Fa un dia de merda. A les 07:30 quan ens posem en marxa fa un dia de gossos, plovent força i tot tapat… Així doncs, en un hotel on estem incòmodes, en una ciutat que apart de platja poc ens ofereix i amb pluja intensa des del matí, decidim fugir cap a un nou destí.

Preus interessants per persona:
Bus de Minthale a Horowpotana : 70 rislis.
Bus de Horowpotana a Trinco: 85 rislis.

Allotjament: sense nom. Al carrer dyke.
Es un hostaluxo ben maquejat però poc acollidor i agradable. Sense mosquiteres, no funciona bé internet, sense mai ningú a recepció per ajudar. Té de bo la platja al bell davant. Preu:2000 rislis.

Un pensament sobre “Deepavali a trinco