Ruta passada per aigua per l’Snaefells península

Avui fa el típic dia de millor anar dins un autobús i sortir poc d’ell… Així que el dia ideal per fer un tour. Tot boitós, plovent un munt, un vent i un fred… Em poso ben equipat, el dinar que m’he fet i apa a dins l’autobús. Som força gent, anem e un minibus i som plens gairebé, unes 18 persones.

La península de Sanefellsness és una penínusla amb un volcà al final de la punta, amb una forma molt bonica i allargada i és famosa per el llibre de Jules Verne (ja que aquí és on s’entra al centre del món) i últimament es veu per una película de la vida secreta de Walter Mitty.

Total,que després de dues hores de carretera cap al nor arribem a la penínusla i el dia ja comença malament perquè ens dirigim a una casa de pesca de taurons, una mena de museu d’aquests cutres en una casa on t’ensenyen com es caça els taurons, què en fan i intenten vendre´t les existències. Res interessant, només una casa on veus com assequen la carn del tauró. I la carn fastigosa mínim…

Carn de tauró assecant-se

Després seguim la carretera de la costa rodejant la península i ens trobem amb alguns poblets i alguns indrets on ens parema  fer fotos fins que trobem la muntanyeta on passa lo del a pelñicula que dèiem,que realment és bonica tot  ique algo emboirada. Decideix el nostre guia parar en aquest poble tot i ser horrorós ja que així hi ha per fer cafè i sembla que plou una mica menys… Jo comença a penedir-me d’haver agafat un tour d’aquests però és el que hi ha…

Platjeta

I és molt bonica

Aquesta muntanya es famosa per una peli

D’aquí anem a una platja de sorra marró (golden sand que en diuen ells), que és la única que hi ha per la zona, que segons diu prové dels sediments del mar per les corrents (ja que sinó sempre és negra i d’origen volcànic per aquí). La platja és molt bonica i hi donem una volta… Al lluny veiem uns vaixells que sembla estan mirant o buscant balenes i sembla que han tingut sort. Agafem el minibus i ens dirigim cap allà per apropar-nos i quina és la nostra sorpresa quan veiem un banc de orques al nostre costat, tremendo!!! No pensava trobar-me quelcom així i el dia ja se m’ha arreglat. A més de retruc ens trobem per la zona uns quants lleons marins i passejant per terra una guineu àrtica. Avui és el dia dels animalons. No hi ha documents fotogràfics però feu-me cas, veure una orca saltant pels mars no té paraules per definir-ho ,jo no pensava que m’agradaria tant però suposo era el fet de no esperar-ho!!!

Única platja de sorra marró

Penyasegats i platja

Si no fes taaaant fred potser em banyava

L'ocell mirava les orques com jo

L’ocell mirava les orques com jo

D’aquí ens dirigim a una platja preciosa de sorra negríssima, molt bonicaperò la pluja i el vent no ens van deixar disfrutar correctament, però un lloc per perdre-s’hi segur que és…

Platja treta de peli de pirates

Platja de sorra negríssima

Platja amb restes arqueològiques

D’aquí ja vam anar a una zona de penya-segats que es trobaven molt emboirats amb milers i milers d’ocells (com tots els penya-segats de costa per aquí) i ja el viatje de tornada a Reykjavik, gairebé morts de congelació i molls molls tot i portar el canguro… Avui dormiré pla i demà marxaré a fer una petita ruta a una illa al Sud de Islàndia, les Westman islands es diuen. Havia d’anar a la regió de muntanya però desgraciadament no hi ha tampoc llocper dormir en dues setmanes vista i pagar 100 euros de bus per un anada i tornada i estar allà un màxim de dues hores no em compensa… Algo que em quedaré pendent de veure 😮