Tornant a Reykjavik per les Highlands i el cercle daurat

Avui torno a la capital aprofitant que ha de ser un dia de bon temps. Hi ha dues opcions per anar deAkureyri a Reykjavik. La més típica i barata és seguint la carretera de circumval·lació o 1, que va pel mar, o l’altra a partir de mitjans de juny és per la carretera de les Highlands o de Kjolur, que és la que vull agafar, tot i ser força més car et deixa una estona per visitar la zona de senderisme de Kerlingafjoll. Hi ha dues opcions, anar-hi per Reykjavik Excursions o per Sterna, jo recomano la segona ja que et pares molt més temps a la zona i et porten a fer una petita caminadeta a la regió. Arribes més tard a Reykjavik si però i què…  El preu com dic és força més alt però com aquest bus també para als llocs típics del cercle daurat ja compensa només pel que t’estalvies de no agafar aquest circuit.

Al matí primera hora em dirigeixo a l’estació d’auobudos (un tros d’un carrer on hi ha les dues companyes grans d’autobusos de la zona) i compro el bitllet. La meva idea és si és possible quedar-me a dormir una nit a Kerlingafjoll per fer algunes excursions per la zona ja que la previsió de temps és força bona. Em diuen però que puc comprar el bitllet comlert i agafar l’altre bus al dia següent sense problemes.

La primera parada llarga és a Hveravellir, una altra zona geotermal amb fumaroles i en la que hi ha una piscina on et pots banyar. Tenim uns 50 minuts, pero just al arribar es tapa el solet que feia i la veritat les ganes de banyar-se són mínimes. Hi ha un gorg en la que arriba aigua freda i aigua geotèrmica i allà on es barrejen la temperatura de l’aigua resulta ideal segons diuen… Jo al final tinc mandra i amb el vent congelat que fa no ho provo.. Dono una volta per la zona i faig unes fotillos.

Terres vermellosos i fumaroles

Terres vermellosos i fumaroles

Zona de bany, ni de conya em banyo jo

Zona de bany, ni de conya em banyo jo

Bonica regió

Bonica regió

Ocellets

Ocellets

Sort que l'aire és ensofrat però calentó

Sort que l’aire és ensofrat però calentó

Més fumarola en acció

Més fumarola en acció

Fum i més fum

Fum i més fum

Fumarola en acció

Fumarola en acció

Muntanyes de cràters antics

Muntanyes de cràters antics

Després d’això agafem el bus i en una hora i mitja aproximadament arribema  Kerlingafjoll, un parc on hi ha moltes rutes de senderisme que semblen molt interessants. Petit problema, em comuniquen que ja està totes les cabanes plenes i per tant no m’hi puc quedar a dormir 😦 La bona notícia però és que el meu autobús ens apropaà a una altra zona geotèmrica amb fumaroles i muntanyes plenes de neu on farem una caminadeta fantàstica amb uns paisatges brutals que no oblidaré fàcilment… Aquí sí que es veu fantàsticament la cançó de foc i gel 😉 Ua zona moli i molt recomanable…

Zona d'arribada

Zona d’arribada

Cutreselfie

Cutreselfie

Paisatjes espectaculars

Paisatjes espectaculars

Entre muntanyes

Entre muntanyes

Aprofitant que hi ha gent que em tira fotos

Aprofitant que hi ha gent que em tira fotos

Gel i foc

Gel i foc

Molt de fum

Molt de fum

Entre gel

Entre gel

Colors impossibles

Colors impossibles

Neu i fum

Neu i fum

Disfrutant de la caminadeta

Disfrutant de la caminadeta

Un cop estem per aquesta zona unes dues hores, tornema  baixar a la vall de baix que és on hi ha el bar, les cabanyes i tot…Allà dinem i quan se’ns fa la hora epr sortir, el bus no funciona. Mitja hora després consegueixen que funcioni, s’havia quedat sense bateria però un altre vehicle ens permet carregar l’energia… Ufff…ja imaginava esperar aquí amb el fred que fa a la intempèrie i no ho vull ni pensar. Seguim camí per unes muntanyes espectaculars, glaceres… i arribem a carretera normal quan ja pensava que le meu cul no podia més d’anar per la carretera sense asfaltar, tornem a la civilització i a les carreteres normals. Ara seguim camí pel que seria el típic Golden circle i visitem una cascada espectacular que s’anomena Gullfoss, la regió de Geysir que es troba molt propera i d’on va sortir la paraula Géiser (el géiser que va donar nom no funciona però n’hiha un altre que cada 4-5 minuts fa una explusió). Fa molta gràcia aquí veure co la gent es pasa 5 minuts amb la càmara a la mà per intentar grabar en vídeo una erupció… Hi ha tanta geeeent fent lo mateix que resulta còmic i tot.

Golden circle i la seua cascada

Golden circle i la seua cascada

L'arc de Sant Martí

L’arc de Sant Martí

Golden circle i la seva cascada

Golden circle i la seva cascada

El geiser de la zona de Geysir

El geiser de la zona de Geysir

Finalment fem una parada extra a una cascada que porta al seu costat unes rampes per salvar el desnivell pels salmons. I resulta que aquí la pesca de salmons és caríssima i necessita uns permisos especials que son exorbitants fins i to per aquesta gennt. Finalment arribem a Reykjavik on tinc un hostal que he reservat gràcies al wifi del bus prop de la zona d’autobusos i que està força bé. Com que no m’he pogut quedar a caminar a la zona on em volia quedar i demà hi ha previsió de pluja xunga tot el dia, una noia canadenca em diu que ha agafat un circuit per la zona de Sjnaefellnes i contracto jo també el tour per demà.

Pas per salmons

Pas per salmons

A la nit com es nit de Sant Joan vaig a donar una volta (tot  ique aquí no celebren res especial) i contemplo el so de mitjanit a les 02 que es espectacular la llum que encara hi ha… Si es que el sol no marxa aquí 🙂

Sol de mitjanit a Reykjavik

Sol de mitjanit a Reykjavik

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s