Una escapada de 4 dies a Bilbo

Tenia uns dies lliures i un bitllet de tren barat, un hoste epl couchsurfing…què més podia demanar? Res, doncs cap a Bilbo que marxo. No he estat mai encara, ai m’han dit que és una ciutat que estava força degradada però que l’han arreglat molt… Això sí, la pluja segur que m’hi espera…

Arribo al migdia del dilluns i dono una volta pel centre, pels 9 carrers típics i pel casc antic, tt esperant que Antxoka el emu hoste em reculli per anar cap a casa seva. Són uns carrers molt agradables, no tenen massa res però el seu encant passejant-hi… Pujo fins a Begoña, que es un lloc típic d’allà passant per un parc amb unes bones vistes de la ciutat.

Em recull a les 20:30, anem a casa seva amb la sorpesa que tñe un altre noi allotjat, el Louis un francès que està fent una volta a Espanya amb el seu cotxe i poc més… Allà també ens trobem amb la seva veïna, un personatge tret del destape i que podria sortir perfectament al documental de la Mònica del Raval.

Bilbo des del parc

L'ascensor típic de totes les guies...

L’ascensor típic de totes les guies…

El parc i antiga xemeneia

El casc antic vist des del riu

Al dimarts, al dia següent, s’espera un dia solejat i fantàstic, així que ho parlem amb el Louis i em decideix acompanyar amb el cotxe al naixement del riu Nervión, que ttohom diu que és molt bonic… Realment és una zona de circ envoltada de cingleres i amb un salt d’aigua que deu ser brutal quan en porta, ara no en porta pas… Al nostre camí veiem boscs molt densos, unes vistes precioses i uns quants rapinyaires enormes, que jo diria des del meu coneixement que son trencalossos però no tinc ni idea… Desgraciadament el salt d’aigua està sec, ja eés molt tard i es recomaan venir aquí a inciis de primavera quan les plujes i el desglaç fan que hi hagi més aigua. De totes maneres el lloc és preciós i paga la pena venir. A la nit un cop fem el sopar (tabouleh i un tatin de poma) anem a donar una volta nocturna per veure el Guggenheim de nit.

Vistes des de la zona del naixement del nervión

Vistes cap al circ

Al mirador amb el Louis

El circ sense aigua...

El circ sense aigua…

Aquí neix el Nervión

Guggenheim de nit

El dimecres ens plou i decidim anar al Museu de Bellas Artes ja que molta gent diu que és millor que Guggenheim i que és gratuit els dimecres… Per arribar-hi passem per Eixample de Bilbao i ens parem a l’Alhóndiga, un antic magatzem que han reconvertit en centre de expos i art i que està molt bé… Hi ha unes columnes per suportar estructura internes molt xules… Val la pena parar-s’hi un moment. Un cop sortim del useu donem una volta pel parc i anem a dinar i fnalment agafem el metro i decidim anar fins al pont de Barakaldo, un pont per passar la Ria amb un transbordador que porta els cotxes i les persones d’un cantó a l’altrai que permet el pas de vaixells. Allà ens trobem unes bicis d’aquestes tipus bicing per a tothom i les agafem per anar fins a unes cingleres a la zona de Getxo, des d’on tenim unes vistes del mar precioses… Son moltes pujades i baixades i uns pocs kilometrets però els fem amb molt de gust…

L'eixample

L’eixample

Columnes a l'Alhóndiga

Columnes a l’Alhóndiga

Parc sortint del museu de Belles Arts

El pont de Portugalete- Getxo

El transborador que permet el pas de vehicles i de vaixells

Ruta amb bici I

Ruta amb bici II

Ruta amb bici III

Vistes dels cingles de Getxo

Més vistes dels cingles

Un far

Al dijous ja em quedo sol i només tinc el matí, que aprofito per voltar per la ria, pel meuseu Guggenheim per fora i pujo al funicular d’Artxanda des d’on hi ha unes vistes tremendes. Un cop fet això agafo el tren de volta i cap a casa.

Guggenheim de dia

Més Guggenheim

El gos fa un petó a Iberdrola