Celebrant 10 anys de panteres al Basegoda

Aquest any fa 10 anys que la secció de senderisme de Panteres Grogues amb la que de tant en tant anem es va crear a partir de la secció de ciclisme. En aquests anys el grup ha aant creixen i tot i que no fa massa que nosaltres en formem part ens venia de gust aquesta excursió per la zona del Basegoda. Per què aquí us preguntareu? Doncs perquè aquí va ser on van fer la seva primera excursió.

El Basegoda es una muntanya de la zona de l’Alta Garrotza amb unes vistes privilegiades sobre el Pirineu oriental ja que n té gaires cims al voltant i es troba molt a prop de Sadernes, on es cmença la ruta, de fet presenta un camí inicial amb el famós camí de Sant Aniol, típic durant l’estiu per banyar-se en els gorgs que trobem en aquesta bonica vall. A la mitja hora pe`ro de sortir trobem un camí de desviament per anar cap al Basegoda, molt ben indicat. Passem per algunes esglésies i alguns prats i progressivament anem pujant força fins que arribem gairebé al cim. Allà comencem a pujar i descobrim que estem al Fals Basegoda que en diuen, per lo que hemd e tornar enrere i s’ha de rodejar tot el cim per pujar per la cara oest, on hi ha una grimpadeta fàcilment salvable amb unes cordes que estan disposades a tal efecte. Amb la tonteria la pujada son unes 4 hores, al anar en romeria ja que som 40 persones el pas no és tant ràpid.

Des del cim hi ha molt bones vistes com deia del Pirineu oriental i de l’empordà, de les valls de la Garrotxa…També veiem el Montseny i la zona dels cingles del Far. A la baixada baixem per un altre camí, per una tartera una mica llarga i pesada que es fa encara més pesada per haver d’ajudar a un pantera semiaccidentat a abixar fins que finalment arribem a una pista i d’aquí tornant enrere enllacem amb el camí que havíem fet de pujada i arribema  les 18h a Sadernes, on fem una beguda i uns estiraments i ens dirigim a la casa de colònies que hem llogat per fer festa qe dura fins a una hora decent de la matinada.

Església pel camí

Bosc frondós

Prats...

Prats…

Basegoda des de baix

Boniques muntanyes

El fals basegoda, no pujeu...

El fals basegoda, no pujeu…